Van het zout der aarde naar Bogotá - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Marian Keuk - WaarBenJij.nu Van het zout der aarde naar Bogotá - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Marian Keuk - WaarBenJij.nu

Van het zout der aarde naar Bogotá

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian

01 Februari 2016 | Colombia, Bogota

We zijn naar de koloniale stadjes Villa de Leyva en Zipaquira geweest. In de laatste kun je 180 mtr afdalen in de mijnschachten. Daar is een zoutkathedraal en ook het lopen in die diepten en immensheid is apart. Geen last van claustrofobie omdat er ruimte is en het is er niet benauwd. Ze hebben daar een ware goudmijn omdat het een unieke plek is. Mijn verjaardag daar gevierd! Nog zo'n tien dagen en dan naar huis.
Maar eerst nog door de miljoenensteden Bogotá en Quito heenbijten. Wat een gigadrukte van 9 miljoen mensen en verkeer. Niet alleen de Zika mug ook deze staf vormt een gevaar. We zijn dan ook van plan om voor donker ons op de kamer op te sluiten. De verhaaltjes die je soms leest over overvallen met mes enzo. Brrrr. We gaan nog naar het Museo del Oro en Botero. En verder rustig aan om bij te komen voor ik Amsterdam en mijn lief weder zie.