Resultaten - Reisverslag uit San Gil, Colombia van Marian Keuk - WaarBenJij.nu Resultaten - Reisverslag uit San Gil, Colombia van Marian Keuk - WaarBenJij.nu

Resultaten

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian

25 Januari 2016 | Colombia, San Gil

Grofweg gevolgtrekkingen van reizen:
De vrouwen emancipatie hier is je gewoon in een majo hijsen en je senang voelen met je mollige tot dikke uiterlijk. Je haar en gezichtverzorging is goed.Álle jongeren hebben goed geknipt en mdat van de meisjes en vrouwen is lang. Behalve als je ouder bent fan mag het kort maar wel geverfd. Ik was bijna áltijd de enige grijze, zélfs op een vol strand. Iedereen zonder uitzondering is vriendelijk, prettig beleefd en hulpvaardig. Niets macho's gezien. Omdat het zo zonnig is speelt veel zich in de schaduw af. Ook liggen velen overdag ergens in de schaduw. Maar ook op hun werkplek. Zo zag ik vanaf de straat, twee gewoon op hun bureaus liggen slapen.
Er zijn té veel loslopende honden. Geblaf in de nacht irritant als je slaapt.
Overal staat al het geluidsniveau te hoog. TV's in restaurants meestal op stomme spelletjes. Ook het eten is mn in de kleine plaatsen beneden niveau. Als reiziger heb je niet de mogelijkheid om de betere restaurants te vinden. Én prijzen zijn ook hier niet indicatief.
Het reizen met een praktisch on! bekende is mogelijk, vergt uiteraard heel wat van ieder, toepassingen van truukjes, en strategie aanpassen. Bovenal het omgaan met het eigen ego, omdat die ander maar spaarzaam te sturen is.
Mijn Spaans is niet nog beter geworden. Mijn capaciteiten om het reizen te regelen zijn prima, de beheersing van taal en lef zijn onontbeerlijk. Én beleefd en vriendelijk zijn plus een goed invoelingsvermogen van de situaties.
Ook de insecten zijn niet te versmaden: mijn hand is opgezet van wel 9 beten. Overal op mijn lijf hebben ze gestoken. C heeft ze ook maar bij haar worden ze niet groter , dikker en jeuken ze niet. Ik ben in de afgelopen jaren allergisch voor heea geworden. Daardoor wordt ik niet alleen door mijn hoesten maar ook door het jeuken wakker gehouden. Maar gelukkig ben ik over enkele weken thuis in druilerig kwakkelig winterweer. Dan kunnen we het daar weer over hebben.


  • 25 Januari 2016 - 06:51

    Anneke:

    Ik vind het knap.
    En ik doe het je niet na, geloof ik.
    Snap dat je langzamerhand weer naar huis wilt met deze aanhoudende ongemakken.
    Ga dan maar plannen maken in je hoofd wat je hier gaat doen....hier is ook veel te beleven, leren, onderzoeken en winnen. Nadat je uitgerust bent!
    Dikke zoen
    Anneke

  • 25 Januari 2016 - 11:18

    Yvonne:

    Ha Marian,
    IK vind dat je een vrouw met heel veel lef bent. Ik bewonder je stevigheid in hilarische situaties.
    En het reizen met iemand die je nauwelijks kent een uitdaging. Ik begrijp dat je snel weer thuis bent.
    Ik vind het heel fijn om je weer te zien als je bijgekomen bent van alle avonturen.
    Ik wens je veel plezier de laatste weken xx Yvonne

  • 25 Januari 2016 - 16:29

    Ted:

    Ha Marian,
    Zo te lezen, ga je naar huis verlangen. Dus, extra bewust om je heen kijken. Extra goed naar alle bijzondere gewone dingen, voorwerpen en mensen kijken. Extra goed naar de natuur kijken. Misschien kun je trouwens wat leuke zaden meenemen en hier laten ontkiemen. Ben ook benieuwd of je met wat lekkere recepten thuiskomt. Misschien is het ook tijd om naar de uitingen van het roomse katholicisme te kijken, daar in Zuid Amerika. Is toch heel wat anders dan hier. Heb je al eens goede koffie gedronken? De insecten zijn daar wel prachtig om te zien, vaak veel kleurrijker dan hier. Giftiger ook, vooral de kleine mieren, maar dat is een bijkomstigheid. Ik ben in Colombia een keer in de zandvlooien gaan zitten. Wat ook geen feest.
    Lekker veel bananen eten hoor, ze zijn daar veel lekkerder dan hier.
    Zet'em op. Ik denk aan je.
    liefs,
    Ted
    p.s. Afgelopen weekend was het hier winter. Vandaag is het voorjaar.

  • 30 Januari 2016 - 17:13

    Els Bolding:

    Hoi Marian,

    Je doet wel heel veel in korte tijd! Lijkt me ook onrustig. En al dat ongemak onderweg Is ook een kunst om mee om te gaan. Zo langzamerhand weer tijd om huiswaarts te gaan?
    Zal ook weer wennen zijn. Heb nog even naar wat foto's zitten kijken. Ziet er wel fantastisch uit..
    Geniet nog maar even van het reizen, straks hier lekker genieten van het voorjaar!!

    Lieve groet van Els

  • 31 Januari 2016 - 16:50

    Ted:

    Lieve Marian,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. We hebben uitbundig op je geproost gisteravond. Als het goed is heb je de foto ontvangen van Corrie, om nu van iedere keer dat we proostten een foto op te sturen leek ons overdreven. We hebben zonder jou gekaart, en hebben je echt gemist. An en ik hadden trouwens hetzelfde voorgerecht gemaakt. Dat van haar was lekkerder. Maar dat van mij had iets minder calorieën. Die hebben we er bij alle andere gerechten dan wel weer bij gegeten, dus blijft over dat die van An lekkerder waren.
    Als het gaat lukken is er nog een toetje voor je als je terugkomt. Lucky you. Jij wordt maar verwend. De volgende keer ben je er weer bij hoor met kaarten. Mag je tussendoor verhalen vertellen en foto's laten zien. Als je het graag wil mag je ook in een maillot komen, vinden wij niet erg. Geeft niks. We kunnen het hebben en het helpt misschien wel bij het terughalen van het vakantiegevoel bij de vakantiefoto's.
    Heel veel liefs en nog vele gelukkige jaren in een heel goede gezondheid.
    Kus,
    Ted

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marian

Actief sinds 20 Okt. 2015
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 10683

Voorgaande reizen:

12 November 2015 - 11 Februari 2016

Peru en Ecuador

Landen bezocht: