Puno en Titicaca - Reisverslag uit Puno, Peru van Marian Keuk - WaarBenJij.nu Puno en Titicaca - Reisverslag uit Puno, Peru van Marian Keuk - WaarBenJij.nu

Puno en Titicaca

Door: Moi

Blijf op de hoogte en volg Marian

26 November 2015 | Peru, Puno

Lieve lezers. Ik wil graag weten voor wie ik schrijf, dus laat je horen. Reacties graag. Inmiddels reisje naar het Bolivia deel van het Titicacameer geregeld. Betekenis? Rotspoems. Het is zeer mooi met forel en og iets als de 2 exoten en nog een 6-tal kleine visjes. Het leven en onderhoud van de rieteilanden, zeer eco en oer. Gelukkig zijn er nu zonnepanelen en geen kaarsen meer. De rietboten zijn verleden tijd maar wel prachtige touristenboten, en ja, met poemakop geen poes! Op alle manieren proberen de Uros een centje op hun 800 X 70 km2 bij te verdienen. Een liedje wat spullen. Ze leven op zo'n 20 eilandjes in coöperatie waarbij een leider, de inkomsten over allen verdeeld. Ik zit nu op 3840 hoogte. Elke trap kost adem en vandaag was een heel grote trap waarbij ik met een geleende bezemsteel mezelf omhoog hielp. Mijn hart ging wel 3x zo snel 165. Ik heb geen duur conditie. Die trap leidde naar een plateau met meren en bergen rondom. Hierop waren i pre- en Inka tijd een aantal torens opgericht op dé voorheen sacrale grond. Mausoleums die voor edele mensen bedoeld waren. Een prachtplek, rust schoonheid, hitte en wind. De wolken leken wel Nederlands. Op het plateau klonk gezang een priester droeg er een mis op omringd door een 15 tal jongeren. De plek? Sallustine.

  • 26 November 2015 - 22:30

    Ann Bakker:

    De plek die je beschrijft is van de foto? Wat een grootsheid. Letterlijk adembenemend. Let toch ook op je gezondheid zou ik zeggen.maar wel mooi
    Liefs anna

  • 27 November 2015 - 00:04

    Mia En Peter:

    Hoi Marian wat een reis en die hoogte nu weet je ook een beetje wat Peter voelt.
    Zulke hoogte is ook niet te trainen hier.
    Maar wat een mooie reis maak je.
    We hebben de keuken nog niet hoor.
    Nog heel veel mooie tochten maken .
    Dikke kus Peter en Mia

  • 27 November 2015 - 06:28

    Cara:

    ik lees je mails hoor ;-) en herken veel van mezelf in jouw beklimmen van de trap. Voor zo'n prachtig uitzicht moet je vaak veel inspanning overhebben maar als je dan boven bent blijkt het toch de moeite waard geweest te zijn.......dat zijn momenten die vaak op je netvlies gebrand blijven. liefs Carla

  • 28 November 2015 - 13:27

    Machteld:

    Ja, die hoogte kan fnuikend zijn. Heb er ook last van gehad in Nepal, maar ook ooit in Peru: hoofdpijn en misselijk. Heeft echt niets met je conditie te maken: ze zeggen zelfs, hoe meer conditie, des te erger de hoogteziekte. Of dat waar is, weet ik niet echt. Onze vakantie naar Sri Lanka schiet nu ook op: woensdag 2/12 vertrekken we, dan kan ik je reisverslagen niet meer lezen op mijn mobiel, maar waarschijnlijk wel op de tablet van Marijke. Geniet ze !!!, groetjes,machteld

  • 29 November 2015 - 13:48

    Ted:

    Natuurlijk lees ik je berichten. Met veel plezier. Ik heb alleen zelf zo weinig te melden: Hele week gewerkt, gisteren getennist, vanochtend gezwommen, nu aan het werk. Gisteravond bluesfestival in theater Amstelveen. Was aardig maar een beetje saai en was wel duur. Om half elf hebben Wim en ik elkaar eens aangekeken en zijn toen gauw naar huis gegaan.
    Destijds in Nepal op bijna 5000 meter hoogte had ik geen last van hoogteziekte. Ze zeiden dat dat kwam doordat ik rookte. Rokers leven altijd op 3000 meter hoogte, dus 2000 erbij is niet zo'n verschil. Dat besef hakte er overigens wel in, maar toen nog niet genoeg om al te stoppen.
    Gistermiddag naar de tentoonstelling over middeleeuwse heksen (vervolgingen) geweest in het Catherijne convent. Zal ik nog wel eens bij een kaartavondje wat aardige weetjes over vertellen.
    Lekker blijven schrijven hoor, fijne reis,
    liefs,
    Ted

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marian

Actief sinds 20 Okt. 2015
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 10625

Voorgaande reizen:

12 November 2015 - 11 Februari 2016

Peru en Ecuador

Landen bezocht: