Wel en wee - Reisverslag uit Nazca, Peru van Marian Keuk - WaarBenJij.nu Wel en wee - Reisverslag uit Nazca, Peru van Marian Keuk - WaarBenJij.nu

Wel en wee

Blijf op de hoogte en volg Marian

21 November 2015 | Peru, Nazca

Om op jullie vragen in te gaan: met mijn Spaans gaat het prima en ik heb er plezier in. De Peruanen trouwens ook! Verstaan gaat overigens nog beter dan spreken, zolang ze niet te snel gaan. Mas despasio en ook begreep ik niets van die lage toiletten hier, ik zwikte temet door me hurken. Eindelijk viel het kwartje. Ze zijn zelf hier ook zo klein. Maar dubbel zo druk. Auto's met een arsenaal aan toeters, in restaurants meerdere tv's aan. En alles hoog in decibels. Behalve met toeters zijn de auto's ook met allerlei flikkerende lichten toegerust. Hier in Arequipa de 3de grootste stad een herriebak dus. En nu hebben we ook al 2 dagen achtereen gechineesd. Samen met een bovendruk op 2830 mtr voel ik me een beetje anders. Snap je? Como se llama? Maria, zeg ik dan. Dat is prima PR hier! Zo Katholiek, een 1/4 van de mensen heet hier Jesus. We hadden een gids Jesus en die noemde mij ' oh God your my mother' De mensen zijn heel prettig hier, en we kunnen humor delen. En dat is heel mooi!!
Dit was leuks van hier en nu ook eens wat van jullie laten horen, van de zwijgende massa bedoel ik. Weet je wel je kunt reageren op mijn blog! See
you......

  • 21 November 2015 - 03:08

    Anneke:

    Hoop dat het goed gaat met de hoogte. hier is het even druk geloof ik( vrijdag nacht 2 brandweerautoos veeeeel toeristen, het is nu al na drieen) Morgen naar de tuin kijken. Beetje herfstig hier. Klinkt toch erg avontuurlijk hoor! veel plezier. Anneke

  • 21 November 2015 - 04:00

    Yvonne G:

    Ha lieve Marian,
    Met veel plezier lees ik je blogs en ja ik ben ook nog wakker. Vanavond regen en storm en verder rustig hier. Je beschrijft al je indrukken erg beeldend. Als ik mijn ogen dicht doe is het net of ik naast je zit. Zo te lezen heb je het prima naar je zin. Veel plezier x yvonne

  • 21 November 2015 - 08:10

    Carla:

    estas Carla. de Johan Jesus. Klinkt prachtig Maria, wat heb je al veel gezien. ik was stil online want zelf net teruggekomen uit Turkije ;-) een mens moet wat tenslotte. Heb nu je mailtjes bijgelezen en erg leuk om een indruk te krijgen. Jullie lijken al behoorlijk reistempo te hebben maar misschien lijkt dat hier in Nederland al snel zo. Wij gaan vandaag naar Amsterdam dat is al een hele reis hier ;-) como se lamma?
    Hopelijk wen je snel aan de hoogte en anders maar even rustig aan he zodat je niet die berg afwiebert daar.
    bassos of zoiets ook van Jesus en enjoyyyyy

  • 21 November 2015 - 08:10

    Carla:

    estas Carla. de Johan Jesus. Klinkt prachtig Maria, wat heb je al veel gezien. ik was stil online want zelf net teruggekomen uit Turkije ;-) een mens moet wat tenslotte. Heb nu je mailtjes bijgelezen en erg leuk om een indruk te krijgen. Jullie lijken al behoorlijk reistempo te hebben maar misschien lijkt dat hier in Nederland al snel zo. Wij gaan vandaag naar Amsterdam dat is al een hele reis hier ;-) como se lamma?
    Hopelijk wen je snel aan de hoogte en anders maar even rustig aan he zodat je niet die berg afwiebert daar.
    bassos of zoiets ook van Jesus en enjoyyyyy

  • 26 November 2015 - 17:11

    Caroline:

    dag zus, hier gebeuren wat minder spectaculaire dingen. Hoewel, vorige week heeft het gehageld!
    Ik hoorde een vreemd geluid en dat waren de hagelstenen. Begrijp ik het nu goed, ben je aan de cocabladeren? pas je op dat je niet verslaafd hieraan raakt? Mijn hoogte punt van de week zijn nog altijd de tennisuurtjes. Het weer laat het nog altijd toe om buiten te spelen. Pas je goed op jezelf. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marian

Actief sinds 20 Okt. 2015
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 10674

Voorgaande reizen:

12 November 2015 - 11 Februari 2016

Peru en Ecuador

Landen bezocht: